Marketing modellek

Marketing modellek

Ezen az oldalon megtalálod a legismertebb marketinges modellek leírását példákon keresztül levezetve. A későbbiekben továbbiakkal is bővülni fog.

🌟

4C modell

A 4C modell a marketing mix kialakítása során a fogyasztót helyezi előtérbe a cég helyett. Röviden szöges ellentéte a 4P-nek. De mi a logika mögötte és hogyan kapcsolódik a 4P-hez?
📈

4P modell

A 4P modell a klasszikus marketing mix négy P kezdőbetűs elemére utal. Pontosabban: Product; Price; Place; Promotion. Bővebben a marketing mix szócikk alatt keresd.
📢

5M modell

Az 5M modell Philip Kotler nevéhez fűződik, és a reklámkommunikáció tervezésére szolgál. Az öt elem: Mission, Money, Message, Media, Measurement.
📈

7P modell

A 7P modell a klasszikus négyelemű marketing mix bővített változata. Az új elemek: People; Physical Evidence; Process. Bővebben a marketing mix szócikk alatt keresd.
📣

AIDA-modell

Hogyan éri el a reklám a végső célját? Azaz, hogyan lesz az első benyomásból vásárlás? Erre ad magyarázatot az AIDA-modell, amit igen sok kritika ért, de ma is érdemes elgondolkodni az elméleti hátterén.
🧩

Ansoff-mátrix

Az Ansoff-mátrix 4 féle fejlesztési lehetőséget vázol fel arra az esetre, ha egy vállalkozásnak befektethető erőforrásai vannak. Elemei: piaci behatolás, piacfejlesztés, termékfejlesztés, diverzifikáció.
🐄

BCG mátrix

A BCG mátrix a vállalatok termékeinek és szolgáltatásainak elemzésére szolgál, amelyeket a piaci részesedés és a piaci növekedés alapján vizsgál. Besorolási lehetőségei: Kérdőjelek, Sztárok, Döglött kutyák, Fejőstehenek.
🧪

Marketing mix

A marketing mix azoknak a marketing eszközöknek a kombinációja, amiket felhasználunk ahhoz, hogy egy termék vagy szolgáltatás elérje a kitűzött marketing célt.
💪

Porter modell

Az iparági versenyt 5 tényező (azaz öt erő) alapján határozza meg Porter modellje: Új belépők és a helyettesítő termékek fenyegetése, a vásárlók és a szállítók alkupozíciója, a versenytársak, illetve a velük folytatott verseny.
🔭

STEEP-elemzés

A STEEP-elemzés a vállalatok makrokörnyezetének elemzésével foglalkozik. Az analízis során a vizsgált tényezőket rövidíti. Angol megfelelői: S: Social, T: Technological, E: Economic, E: Environmental, P: Political.