7P modell

7P modell

A 7P modell a klasszikus négyelemű marketing mix bővített változata. Az új elemek: People; Physical Evidence; Process. Bővebben a marketing mix szócikk alatt keresd.

A klasszikus marketing mix a 4P modellel egyenlő. Ezt használták elsőként a vállalati marketingtevékenység modellezésére. A 4P elemei a következők (a következő angol szavak kezdőbetűiből tevődik össze):

  1. Product (termék, termékpolitika)
  2. Price (ár, árpolitika)
  3. Place (értékesítés helye, értékesítési politika)
  4. Promotion (promóció, eladásösztönzési politika)

szolgáltatásmarketing fejlődésével a szakemberek rájöttek, hogy a 4P modell kapcsán a szolgáltatásokra vonatkozó jellemzőkkel is számolniuk kell, így kiegészítették még 3P-vel az eredeti koncepciót. Így kapta meg a szakma a 7P-t. Az új elemek pedig a következők:

  1. People (emberi tényezők)
  2. Physical Evidence (fizikai tényezők)
  3. Process (folyamat)
Visszajelzés

Hasznos volt a cikk?

Kérlek szavazz, hogy még jobbak lehessenek a cikkek! Neked egy gyors kattintás, nekem hatalmas segítség. Minden visszajelzést olvasok. És még az email címed sem kérem el hozzá.

Feliratkozás

Iratkozz fel!

Ha tetszett a cikk, én pedig küldök egy emailt, ha újat írok a témában!

  • A hónap legérdekesebb marketinges újdonsága
  • Azonnal használható produktivitási tippek
  • Bármikor könnyedén leiratkozhatsz

Iratkozz fel!

Ha tetszett a cikk, én pedig küldök egy emailt, ha újat írok a témában!

  • A hónap legérdekesebb marketinges újdonsága
  • Azonnal használható produktivitási tippek
  • Bármikor könnyedén leiratkozhatsz