SEO szakértő feladatai
Kulcsszókutatás
A keresőoptimalizálás legelső, kihagyhatatlan lépése. A kulcsszókutatás során különböző szoftverekkel és módszerekkel megvizsgáljuk, hogy milyen kifejezésekre keresnek a felhasználók a termékeid és szolgáltatásaid kapcsán a Google-ben. A kutatás alapján pedig weboldalstruktúrát készítünk. A legkülönfélébb témákban végeztem már kulcsszókutatást: a klasszikus FMCG termékektől kezdve a babatermékeken át az automata rendszámfelismerőkig.
Tartalmi audit
A tartalmi audit során megvizsgáljuk a weboldaladon lévő jelenlegi tartalmakat: azonosítjuk a jól, a közepesen és a rosszul teljesítő URL-eket, és konkrét javaslatot teszünk az organikus fejlődés érdekében. A rosszul optimalizált tartalmaktól kezdve a szükséges linkek mennyiségén át igen hosszú to-do listákat szoktam összeállítani. De a tartalmi audit elvégzésével technikai csontvázakra is szoktam bukkani.
Technikai SEO
A technikai SEO audit során feltérképezzük a weboldalad technikai hiányosságait és hibáit a tech SEO paramétereinek figyelembevételével. Tudjuk, hogy mit nem szeret a Google, és azt is tudjuk, hogyha kijavíttatjuk a hibákat, jobban fog teljesíteni az oldalad. Az évek során több organikus visszaesést oldottunk meg, de dolgoztam már az átlagnál nagyobb webáruház migrációján is.
Tartalommarketing stratégia
A tartalommarketing stratégia felállítása során megvizsgáljuk, hogy milyen blogposztokat olvasnak szívesen a fogyasztóid és potenciális ügyfeleid, majd ebből listát és ütemtervet készítünk. Az elsődleges cél az, hogy a felhasználók ezeket a cikkeket ne egy versenytársadnál olvassák el, hanem a saját blogodon. Minden cikkhez, amit megírunk konkrét CTA-t rendelünk, amire ha nem képes a weboldal, lefejlesztetjük a fejlesztőddel!
SEO szövegírás
Mind a kulcsszókutatás, mind a tartalmi audit és a tartalommarketing stratégia is kijelöl szövegírási feladatokat. A SEO fókuszú tartalmakat pedig úgy is meg lehet írni, hogy ne csak a felhasználóid szeressék, de a Google is. Csak ismerni kell hozzá néhány praktikát. Na meg persze a gyakorlat sem árt. Az évek során számos cikket írtam és juttattam a Google top pozíciói közé a legkülönfélébb témákból. Ha olvastál már fogászati, baba-mama, építő- vagy autóipari cikkeket, esélyes hogy valamelyiket én írtam, bővítettem vagy állítottam össze.
Linképítés
A linképítés során kialakítunk egy egészséges és ideális linkprofilt, amellyel növelhető a weboldalad hitelessége. A kompetitív és kevésbé kompetitív piacokon is eredménnyel végzünk linképítést, főként online PR-ral, ami nem csak a SEO végett hasznos, de brandépítés szempontjából sem elhanyagolható. A külső linkhálózat mellett a belső linképítést sem hanyagoljuk el.
SEO tanácsadás
Jól hangzik mindez? Szükséged lenne egy szakértőre, hogy átnézze a weboldalad organikus eredményét és lehetőségeit? A fenti feladatokat a The Pitch SEO ügynökség berkein belül tudom vállalni. Hivatkozz nyugodtan rám.
Mit csinál még egy SEO szakértő?
Projekteket visz
Nem csupán a fenti részmunkafolyamatok elvégzéséből áll a napi rutinmunkavégzés. Egy SEO-s lehet projektmenedzser és tanácsadó is. Az ügyfélkapcsolatokban folyamatosan lehet fejlődni, minden új ügyfél másfajta kihívást tartogat.
Prezentációkat, riportokat készít
A keresőoptimalizálás nagyon jól mérhető, ebben segít nekünk a Google Search Console. A GSC használatával többféle egyedi riportot szoktunk készíteni. Milyen kulcsszavak/URL-ek fejlődtek a legtöbbet? Mik estek vissza (és miért)? Ha a piacodra erős szezonalitás jellemző, akkor erre is figyelni kell egy riport vagy ügyfélprezi összeállítása során.
Cikkeket olvas
Számos jó cikk jelenik meg a nemzetközi SEO piacon. Szerintem a legérdekesebbek a tech SEO cikkek és esettanulmányok.
Cikkeket és esettanulmányokat ír
Egy SEO szakértő cikkeket és esettanulmányokat ír, de ezek lehetnek videós anyagok is. Házon belüli használatára több részletes szakmai anyagot is készítettem már, az első SEO cikkeim pedig már a The Pitch SEO blogon is megjelentek.
Gifeket és mémeket gyárt
Az évek során rengeteg inside joke-ot gyártottunk, amik közül néhány fel-fel bukkan egy konferencia prezentációjában vagy a SEO meetupon. De a legjobbakat a Slack csatornánkon tartjuk.
Konferenciákra jár
Vagy résztvevőként vagy előadóként. A legjobb marketinges vagy üzleti konferenciákon mindig van legalább egy SEO előadás. Volt szerencsém tartani már néhány SEO vagy marketinges előadást kisebb-nagyobb konferenciákon.
Legutóbbi előadások
Az elmúlt években több előadást és képzést is tartottam marketing és SEO témában. Ezek voltak a legutóbbiak:
- 2022 (eddigi) legnagyobb tech SEO hibái és megoldásai – főként e-commerce területről @ Digital Cube Conf
- Hogyan SEO-zzunk eredményesen? Elmélet & Szoftverek Cégmarketing trendek – 2022 Felkészülés a sütik nélküli világra! @ PP Konferencia
- Hogyan SEO-zzunk eredményesen 2022-ben? Biztos alapokra építkezzünk! – Social Media 2022 @ PP Konferencia
- Marketing most! Mit kell tudni a marketingről 2021-ben?: @ AJTK / Antall József Tudásközpont
- Sikeres SEO stratégiák a magyar piacon és a SEO határterületei: @ Digital Cube Conf
- Keresőoptimalizálás (SEO) a külpiacon: Virtuálisan a külpiacon @ HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség
- Google IT & Marketing tréning: @ EVK Szakkollégium, Budapesti Corvinus Egyetem
- Ecommerce SEO a gyakorlatban: @ The Pitch SEO Meetup
- A robotok is József Attilára szavaznak: Tartalmi keresőoptimalizálás 2020-ban @ Content Plage, Kreatív Kontroll
- Online mentorálás #középsulisprogram: @ AJTK / Antall József Tudásközpont
- Ami a reklám mögött van: Ismerd meg a marketing szakmát! @ Antall József Tudásközpont
Mi legyen a következő?
- Szükséged lenne egy előadásra vagy egy tréningre? Szuper! Vedd fel velem a kapcsolatot! Vagy nyugodtan dobj egy emailt: [email protected]