POS jelentése
A POS a klasszikus marketing-mixen belül a promócióhoz, azaz az értékesítésösztönzéshez tartozik.
A POS az a pont, ahol az ügyfél vásárol és fizet az adott termékekért. A klasszikus értelemben egy hagyományos kiskereskedelmi boltban, de akár egy webáruházban. Gyakran keverik a POS-t és a POP-ot, de utóbbi a POS-t körülvevő terület, ahol a vásárlók találkoznak promóciós tevékenységekkel vagy más termékekkel.
A POS tehát a Point of Sale angol kifejezés rövidítése. Magyarul:
- értékesítési pont,
- eladáshelyi reklámeszközök,
- eladáshelyi reklámozás.
Mindegy melyiket használod.
A lényeg: a POS a konkrét lokáció, ahol az eladás végbemegy. Tehát a kassza és az akörüli terület.
A POS-terminál egy kicsit mást jelent: ez az üzletekben található kártyaleolvasó eszközök, terminálok összefoglaló elnevezése.
Klasszikus POS eszközök
- pult: a szalag felett található pult, ahol a csokiktól kezdve a rágógumikig mindent megtalálsz
- gondolák: a sorokban található állványok és polcok végéről kilógó extra felület – ez is nagyon közel található már a kasszához
- belógók (wobblerek): aktuális akciókra hívhatják fel a figyelmet
- hűtők: általában kis kiszerelésű üdítőket vagy aludobozos üdítőket tartalmaz
- karton állványok: a gondolák kartonból is lehetnek, de a kasszákhoz közel különféle promóciós kartonokkal is találkozni lehet
- displayek
- padlómatricák