POS marketing

POS marketing

A POS egy kiskereskedelem és marketingszakemberek által használt kifejezés, ami az angol Point of Sale szakkifejezést rövidíti. Jelentése: eladáshelyi reklám.

POS jelentése

A POS a klasszikus marketing-mixen belül a promócióhoz, azaz az értékesítésösztönzéshez tartozik.

A POS az a pont, ahol az ügyfél vásárol és fizet az adott termékekért. A klasszikus értelemben egy hagyományos kiskereskedelmi boltban, de akár egy webáruházban. Gyakran keverik a POS-t és a POP-ot, de utóbbi a POS-t körülvevő terület, ahol a vásárlók találkoznak promóciós tevékenységekkel vagy más termékekkel.

A POS tehát a Point of Sale angol kifejezés rövidítése. Magyarul:

  • értékesítési pont,
  • eladáshelyi reklámeszközök,
  • eladáshelyi reklámozás.

Mindegy melyiket használod.

A lényeg: a POS a konkrét lokáció, ahol az eladás végbemegy. Tehát a kassza és az akörüli terület.

A POS-terminál egy kicsit mást jelent: ez az üzletekben található kártyaleolvasó eszközök, terminálok összefoglaló elnevezése.

Klasszikus POS eszközök

  • pult: a szalag felett található pult, ahol a csokiktól kezdve a rágógumikig mindent megtalálsz
  • gondolák: a sorokban található állványok és polcok végéről kilógó extra felület – ez is nagyon közel található már a kasszához
  • belógók (wobblerek): aktuális akciókra hívhatják fel a figyelmet
  • hűtők: általában kis kiszerelésű üdítőket vagy aludobozos üdítőket tartalmaz
  • karton állványok: a gondolák kartonból is lehetnek, de a kasszákhoz közel különféle promóciós kartonokkal is találkozni lehet
  • displayek
  • padlómatricák

Hasznos volt a cikk?

Iratkozz fel, ha tetszett a cikk, én pedig küldök egy emailt, ha újat írok a témában! Havi 1 összefoglaló email a következőkkel:

  • A hónap legérdekesebb marketinges újdonsága
  • Azonnal használható produktivitási tippek
  • Nulla reklám és zéró spam
  • Bármikor könnyedén leiratkozhatsz
Az oldal sütiket gyűjt. Miért?