GRP (Gross Rating Point)

A Gross Rating Point (GRP) egy médiatervezési és -vásárlási mutató, amelyet egy adott médium (például TV-csatorna vagy rádióállomás) által elért közönség méretének mérésére használnak.

A GRP az 1950-es évek óta használatos kifejezés, amelyet nagyszabású médiatervezésben és -vásárlásban alkalmaznak, különösen országos televíziós kampányok esetén. Kezdetben a TV-hirdetések vásárlásának elsődleges mutatója volt.

A GRP azt jelzi, hogy egy TV-reklám milyen mértékben érte el a célcsoportot, anélkül hogy figyelembe venné az egyedi hirdetések ismétlődését.

GRP kiszámítása: GRP = OTS × Reach

Például, ha egy hirdetés összesen 10 alkalommal jelent meg, és mindegyik alkalommal elérte a célcsoport 50%-át, akkor ez 500 GRP-t eredményez (10×50%). A GRP értékeket általában médiavásárlók döntéshozói használják különböző médiumok hatékonyságának összehasonlítására, főleg a televíziós reklámok területén.

Visszajelzés

Hasznos volt a cikk?

Kérlek szavazz, hogy még jobbak lehessenek a cikkek! Neked egy gyors kattintás, nekem hatalmas segítség. Minden visszajelzést olvasok. És még az email címed sem kérem el hozzá.

Feliratkozás

Iratkozz fel!

Ha tetszett a cikk, én pedig küldök egy emailt, ha újat írok a témában!

  • A hónap legérdekesebb marketinges újdonsága
  • Azonnal használható produktivitási tippek
  • Bármikor könnyedén leiratkozhatsz