A reach nem összekeverendő az impression mutatóval.
- a reach (nettó elérés) azt mutatja meg, hogy hány egyedi emberhez jutott el egy üzenet
- az impression (megjelenés) azt méri, hányszor jelent meg az üzenet, függetlenül attól, hogy ugyanaz az ember hányszor látta
Tehát ha egy felhasználó többször is látja a hirdetést, az növelni fogja az impressiont, de az elérés értéke nem változik.
Hol használják a reach mutatót?
A reach-et általában akkor használják, amikor fontos tudni, hány különböző emberhez jutott el az üzenet, például TV (és rádió) műsorok nézettségének mérésénél (reklámidő árazáshoz) vagy digitális hirdetések esetén az egyedi látogatók számának megállapításához.
A televíziós és rádiópiacon kívül:
- Facebook: A reach mutatót az oldalak és hirdetések elemzésénél használják, hogy megmutassák, hány egyedi felhasználó látta a bejegyzést vagy hirdetést.
- Instagram: Hasonlóan a Facebookhoz, az Instagram is méri a reach-et a bejegyzések és hirdetések esetében.
- Google Analytics: Bár közvetlenül nem használja a reach kifejezést, az egyedi látogatók száma tulajdonképpen a reach-hez hasonlítható.
- LinkedIn: A reach itt is mérhető, különösen a hirdetések és bejegyzések esetében.
- Twitter: Az analitikai eszközök megmutatják, hány egyedi felhasználó látta a tweeteket.
- Email marketing platformok (pl. Mailchimp, MailerLite): Itt a reach az egyedi címzettek számát jelenti, akik megnyitották az emailt.
Hol nem használják?
- Videólejátszók (pl. YouTube): A videók esetében a megtekintések száma nem az egyedi felhasználók számát mutatja, hanem egyedi szabályrendszer alapján számol a Google.
- SEO eszközök (pl. Google Search Console, Ahrefs, SEMrush): Ezek az eszközök inkább a keresési találatok organikus forgalmát (kattintások / clicks ) és a megjelenések (impression) vagy átlagos havi keresések (search volume) számát mérik.
- Egyéb webanalitikai eszközök (pl. Hotjar): Ezek inkább a felhasználói viselkedésre koncentrálnak, mint például a hőtérképek és a felhasználói utak elemzése, nem pedig az elérésre.
- Ecommerce platformok (pl. Shopify, WooCommerce): itt a fő mérőszámok az eladások, konverziók és kosárelhagyások, nem pedig a reach, azaz hogy hány egyedi felhasználó látott egy terméket.