HORECA

A HORECA (Hotels, Restaurants, Cafés) a vendéglátóipar egyik szegmense, ami a szállodákra, az éttermekre és a kávéházakra fókuszál. Ezeket a területeket pedig a turizmusmarketing (másként az idegenforgalmi marketing) népszerűsíti.

Mi a HORECA?

A HORECA szektor a vendéglátóipar egyik szegmense, ami a szállodákra, az éttermekre és a kávéházakra fókuszál.

A HORECA (vagy HoReCa) az angol Hotels, Restaurants, Cafés szavakból tevődik össze:

  • Hotels: szállodák
  • Restaurants: éttermek
  • Cafés: kávéházak
HORECA szektor
HORECA szektor

A kifejezést leginkább hollandul használják, ami a holland szállodákat, bárokat, éttermeket és kapcsolódó vállalkozásokat foglalja magában. Angolul a szakma a Hotels and Catering megnevezést használja.

A hivatalos holland megnevezése a Uniforme Voorwaarden Horeca, amit angolra a következőképp fordítottak: Uniform Conditions for the Hotel and Catering Industry.

Ki a HORECA képviselő?

A HORECA képviselő a területi értékesítési képviselőt és értékesítőt jelenti.

Ő általában a következő feladatokat látja el:

  • Új partnerek, ügyfelek felkutatása (sales)
  • Szerződések előkészítése, szerződéskötés
  • Szerződési pontok betartatása
  • Már meglévő ügyfélkör megtartása, kapcsolattartás
  • Partnerek tervszerű látogatása
  • Disztribúció növelése
  • Rendelések lebonyolítása, közreműködés
  • Kapcsolattartás a vevőkkel
  • Piackutatás (felmerülő problémák megoldása)
  • Konkurencia és piacfigyelés
  • Akciók, promóciók megtervezése és lebonyolítása

🔑 Takeaways: mit tanultunk ebből?

Amit még tudni érdemes:

Az ágazatra továbbá még jellemző, hogy nagyon gyorsan növekszik, aminek a népszerűsítéséért a turizmusmarketing / idegenforgalmi marketing felel, ami mind a szolgáltatásmarketing része. A munkahelyek gyakran átmeneti jellegűek, szabálytalan (jellemzően hosszú) munkaidővel, éppen ezért magasabb fizetéssel bírnak. A fiatalok körében egyre népszerűbb karrierlehetőséget jelentenek. Az utazási lehetőségek miatt egyáltalán nem meglepő a fiatalok magas aránya.

Visszajelzés

Hasznos volt a cikk?

Kérlek szavazz, hogy még jobbak lehessenek a cikkek! Neked egy gyors kattintás, nekem hatalmas segítség. Minden visszajelzést olvasok. És még az email címed sem kérem el hozzá.

Feliratkozás

Iratkozz fel!

Ha tetszett a cikk, én pedig küldök egy emailt, ha újat írok a témában!

  • A hónap legérdekesebb marketinges újdonsága
  • Azonnal használható produktivitási tippek
  • Bármikor könnyedén leiratkozhatsz