Mi a bormarketing?
A bor a gasztronómia, az irodalom és a kultúra meghatározó eleme, ezért egyáltalán nem meglepő, hogy egy egész marketingirányzat is épült rá. Már nem csak az ínyenc fogyasztók, hanem az átlagember napi fogyasztása során is magasabb igényekkel fordul a bortermékek iránt.
A bormarketing a marketingnek egy olyan ága, ami a bortermékek népszerűsítésével foglalkozik annak érdekében, hogy minél nagyobb eladási számokat produkálhassanak a cégek.
Tehát a bormarketing lényege, hogy a piacot és a borászatot teljes mértékben összehangolja. A keresletet összehozza a kínálattal.
A bormarketing egy külön terület a marketingen belül, aminek fontosságát az is jól mutatja, hogy már szakemberek és külön marketingügynökségek is alakultak erre a bizniszre. Ha ezt nem tapasztalati úton akarod megtanulni, akkor erre már vannak nagyszerű képzések és szakkönyvek is.
Bormarketing képzés
Kiknek érdemes részt venni ilyen képzéseken?
A bormarketing képzések / felsőoktatási specializációk hasznosak lehetnek minden olyan szakembernek, akik a bormarketinggel szeretnének foglalkozni, illetve olyan borászoknak, borkereskedőknek, szőlő tulajdonosoknak, akik jól tudják, hogy a sikeres eladáshoz elengedhetetlen a marketingkommunikáció és a márkamenedzsment.
A képzés során ezek a szakemberek megismerkednek a speciális marketing eszközökkel és módszertanokkal, a borfogyasztók magatartásának alapjaival, a borok márkastratégiájával, márkamenedzsmentjének gyakorlatával és a bornak a gasztronómiában és turizmusban betöltött szerepével.
Ezen kívül ismereteket szerezhetnek a borászatok és borkereskedelmek működésével, bor lehetséges értékesítési csatornáiról és azok csapdáiról, hazai és nemzetközi szabályozásával és a mérsékelt borfogyasztás egészségesnek tartott hatásairól is.
A bormarketing eszközei
A bormarketing alapvető eszközei:
- Címke, logó arculattervezés: egy jól megtervezett logóval / címkével elérhető, hogy rögtön a jó minőségű bor jusson a vásárlók eszébe.
- Jó és működőképes weboldal: már elengedhetetlen, hogy egy vállalkozás ne legyen jelen az interneten, hiszen amit az ember nem talál meg a keresőbe az olyan, mintha nem is létezne.
- Közösségi média: talán a leghatásosabb eszköz a közösségi médián való népszerűsítés lehet, ha eladásainkat akarjuk növelni, mivel itt másodpercek alatt több száz akár ezer embert is elérhetünk (főleg ha a népszerű influenszereket is bevonjuk ebbe a tevékenységbe).
- Rendezvényszervezés: praktikus lehet bizonyos körökben borvacsorákat, borkóstolókat, esetleg valamilyen más eseménnyel együtt rendezvényeket szervezni.
- Érzelmekre való hatás: márkahűséget lehet elérni azzal is, ha a vásárló érzelmeire próbálunk hatni, mint például azzal, hogy a palackokra a gyártó kedves üzeneteket ragaszt vagy esetleg valamilyen egyedi ajándék jár a megvásárolt bor mellé.
Továbbá fontos feladata a bormarketingnek, hogy marketingkutatást végezzen, a termékek árpolitikáját kialakítsa és végül bevezesse őket a boltok polcaira.