Bannervakság

A bannervakság az a jelenség, amikor a weboldalakat böngésző felhasználók egyre kevésbé veszik észre vagy tudatosan kerülik a honlapokon elhelyezett bannerreklámokat.

A bannervakság főleg a napi rendszerességű, tudatosabb internetfelhasználókat érinti.

A következőkkel lehet ellene védekezni:

  • törekedj arra, hogy a banner az oldal hasznos tartalmának tűnjön, és illeszkedjen a vásárolt felület stílusához
  • a fentihez kapcsolódóan olyan médiafelületen vásárolj megjelenést, ahol célközönséged jelen van
  • tervezd úgy a banner kreatívját, hogy megragadja a tekintetet – ehhez használhatsz %-os akciót vagy kuponokat is
  • hőtérképpel teszteld a különböző helyeket, pozíciókat és a banner méretét
  • a weboldal látogatói hajlamosak a bal felső sarokból indulva egy F-alakú mintázatban “szkennelni”. a weboldal tartalmát
  • a cselekvésre buzdítás (CTA) üzenete legyen ígéretes
  • tesztelj interaktív, például videós hirdetéseket
Visszajelzés

Hasznos volt a cikk?

Kérlek szavazz, hogy még jobbak lehessenek a cikkek! Neked egy gyors kattintás, nekem hatalmas segítség. Minden visszajelzést olvasok. És még az email címed sem kérem el hozzá.

Feliratkozás

Iratkozz fel!

Ha tetszett a cikk, én pedig küldök egy emailt, ha újat írok a témában!

  • A hónap legérdekesebb marketinges újdonsága
  • Azonnal használható produktivitási tippek
  • Bármikor könnyedén leiratkozhatsz