CTA

A CTA egy angol kifejezés, a Call to Action rövidítése, ami magyarul annyit tesz, hogy cselekvésre való felszólítás, ösztönzés, buzdítás. Digitális termékeknél, leginkább weboldalaknál használjuk.

CTA jelentése

A CTA minden jól megtervezett weboldal (és digitális termék) egyik legfontosabb eleme. Jól látható helyen, kiemelten, elkülönítve szerepel, hogy vonzza a tekintetet.

A felhasználót egy előre meghatározott cselekvés elvégzésére ösztönzi. Egy weboldal esetében ez leginkább egy gombra (vagy szalagra, bannerre) való kattintást jelenthet, de ide értünk minden konverziót generált cselekvést is (például email cím / telefonszám megadása).

Néhány klasszikus példa:

  • Hívjon most!
  • Kérjen visszahívást! / Visszahívást kérek!
  • Tudj meg többet! / Bővebb információ / Kezdd itt!
  • Munkáink / Szolgáltatásaink / Referenciák
  • Ajánlatkérés / Árajánlatot kérek!
  • Vásárlás / Akciók
  • Iratkozzon fel hírlevelünkre! / Feliratkozom!
  • Ingyenes regisztráció / Ingyenes próbaidőszak elkezdése
  • Alkalmazás letöltése
  • Keresés gomb

Milyen egy jó CTA?

  • jól látható színnel kiemelkedik a weboldalból
  • a mérete nagyobb, láthatóbb a többi elemnél
  • a gombon található szöveg által megvalósult cselekmény érthető
  • megszólítja a usert, cselekvésre ösztönzi

A szövegközi linkek és horgonyszövegek nem a legjobb megoldások a CTA-hoz, hiszen a fenti szempontokat nem igazán teljesítik.

Visszajelzés

Hasznos volt a cikk?

Kérlek szavazz, hogy még jobbak lehessenek a cikkek! Neked egy gyors kattintás, nekem hatalmas segítség. Minden visszajelzést olvasok. És még az email címed sem kérem el hozzá.

Feliratkozás

Iratkozz fel!

Ha tetszett a cikk, én pedig küldök egy emailt, ha újat írok a témában!

  • A hónap legérdekesebb marketinges újdonsága
  • Azonnal használható produktivitási tippek
  • Bármikor könnyedén leiratkozhatsz