A banner lényegében egy reklámcsík, ami a honlap kiemelt helyein jelenik meg. Ezeket a helyeket egy weboldal értékesítheti, partneri ajánlatokat közölhet. Eredményességét (az átkattintásokat) valamilyen méréssel szükséges megoldani. Így tudja a hirdető, hogy milyen eredményt hoznak az elhelyezett hirdetései.
Egy jó banner a portálnak bevételt generál, míg a hirdetőnek leadeket.
A banner célja a figyelemfelhívás, valamilyen ajánlat közlése és a kattintásra ösztönzés.
Jellemzői:
- kattintásra ösztönöz, azaz tartalmaz valamilyen CTA-t (Call to Action)
- továbbá rövid, érthető, megnyerő.
A leggyakoribb formában valamilyen hirdetési rendszeren keresztül helyezhetünk el bannereket, de egyedibb weboldalaknál sokféle megoldással lehet találkozni. Fontos, hogy a banner reszponzív legyen, azaz minél többféle felbontáson jól mutasson.
Az egyik legnépszerűbb megoldás itthon az Adverticum, amit sok hírportál használ, de a Google AdSense is igen népszerű. Viszont mindenképp akkor járunk a legjobban, ha a hirdetések megjelenítését saját magunk végezzük.
A bannerek ellenségei a böngészőkbe beépíthető reklámblokkolók (AdBlockerek), illetve maga a bannervakság jelensége.