Banner

A bannerek a weboldalak jól látható részein elhelyezett figyelemfelkeltő hirdetések vagy üzenetek, amik a leggyakrabban képek vagy animált képek formájában jelennek meg.

A banner lényegében egy reklámcsík, ami a honlap kiemelt helyein jelenik meg. Ezeket a helyeket egy weboldal értékesítheti, partneri ajánlatokat közölhet. Eredményességét (az átkattintásokat) valamilyen méréssel szükséges megoldani. Így tudja a hirdető, hogy milyen eredményt hoznak az elhelyezett hirdetései.

Egy jó banner a portálnak bevételt generál, míg a hirdetőnek leadeket.

A banner célja a figyelemfelhívás, valamilyen ajánlat közlése és a kattintásra ösztönzés.

Jellemzői:

  • kattintásra ösztönöz, azaz tartalmaz valamilyen CTA-t (Call to Action)
  • továbbá rövid, érthető, megnyerő.

A leggyakoribb formában valamilyen hirdetési rendszeren keresztül helyezhetünk el bannereket, de egyedibb weboldalaknál sokféle megoldással lehet találkozni. Fontos, hogy a banner reszponzív legyen, azaz minél többféle felbontáson jól mutasson.

Az egyik legnépszerűbb megoldás itthon az Adverticum, amit sok hírportál használ, de a Google AdSense is igen népszerű. Viszont mindenképp akkor járunk a legjobban, ha a hirdetések megjelenítését saját magunk végezzük.

A bannerek ellenségei a böngészőkbe beépíthető reklámblokkolók (AdBlockerek), illetve maga a bannervakság jelensége.

Visszajelzés

Hasznos volt a cikk?

Kérlek szavazz, hogy még jobbak lehessenek a cikkek! Neked egy gyors kattintás, nekem hatalmas segítség. Minden visszajelzést olvasok. És még az email címed sem kérem el hozzá.

Feliratkozás

Iratkozz fel!

Ha tetszett a cikk, én pedig küldök egy emailt, ha újat írok a témában!

  • A hónap legérdekesebb marketinges újdonsága
  • Azonnal használható produktivitási tippek
  • Bármikor könnyedén leiratkozhatsz