A webinár az angol web + seminar szavakból jött létre. A részvételt célszerű előzetes regisztrációhoz kötni (akkor is ha ingyenes), hiszen a webinár szoftverek és az internet terhelhetősége véges. Az online eseményre általában egy linken keresztül léphetünk be. Azonosítás történhet a korábbi regisztrációnk, valamilyen kód vagy meghívó segítségével.
A webinárok nem véletlenül egyre népszerűbbek manapság. Például ha országos vagy nemzetközi konferenciát tervezünk, egy jól megszervezett webinárral rengeteg időt és pénzt takaríthatunk meg (ez persze nem minden esetben kárpótolja a face to face networkinget).
Az évek során sok online marketinghez kapcsolódó külföldi és hazai webinárt néztem végig online. A leggyakrabban visszatérő probléma a hang és képminőség. Sajnos nagyon le tudja húzni az élményt a gyenge minőség, még akkor is, ha egyébként a mögöttes szakmai tartalom jó és értékes. Szerintem mindenképp érdemes beruházni egy legalább közepes árkategóriájú webkamera és mikrofon párosba, és rendesen letesztelni a setupot az élő adás előtt.