Rebranding

A rebranding (magyarul márkaváltás) az, amikor egy cég újragondolja marketingstratégiáját új névvel, logóval vagy dizájnnal (vagy együttesen), azzal a szándékkal, hogy új identitást alakítson ki a meglévő és új, potenciális ügyfelek előtt.

Miért lehet szükség a rebrandingre?

Ha a vállalat jövőképe, küldetése, értékei és piaca már nincs összhangban a jelenlegi márkával, akkor a részleges vagy a teljes márkaváltás lehet a megfelelő stratégiai döntés. Gyakran felvásárlás, tulajdonosváltás vagy több cég összeolvadása során is rebrandinget alkalmaznak.

A rebranding forgatókönyve lehet:

  • Az új piac vagy réspiac megtalálása, célzása
  • A vállalat jövőképének, küldetésének és értékeinek meghatározása
  • A vállalat átnevezése
  • Új szlogen megalkotása
  • Márkaidentitás megtervezése (verbális és non-verbális elemek)
  • A tökéletes launch megtervezése
  • Mérés, nyomkövetés

A rebranding komoly tervezést igényel, aminek nagyon magas idő- és költségvonzata van. Egy-egy rebranding akár egy évbe is beletelhet, főként ha multi vagy nemzetközi vállalatról beszélünk.

A legnagyobb legutóbbi rebranding itthon a Telenor és a Yettel márkaváltása volt.

Visszajelzés

Hasznos volt a cikk?

Kérlek szavazz, hogy még jobbak lehessenek a cikkek! Neked egy gyors kattintás, nekem hatalmas segítség. Minden visszajelzést olvasok. És még az email címed sem kérem el hozzá.

Feliratkozás

Iratkozz fel!

Ha tetszett a cikk, én pedig küldök egy emailt, ha újat írok a témában!

  • A hónap legérdekesebb marketinges újdonsága
  • Azonnal használható produktivitási tippek
  • Bármikor könnyedén leiratkozhatsz