Miért lehet szükség a rebrandingre?
Ha a vállalat jövőképe, küldetése, értékei és piaca már nincs összhangban a jelenlegi márkával, akkor a részleges vagy a teljes márkaváltás lehet a megfelelő stratégiai döntés. Gyakran felvásárlás, tulajdonosváltás vagy több cég összeolvadása során is rebrandinget alkalmaznak.
A rebranding forgatókönyve lehet:
- Az új piac vagy réspiac megtalálása, célzása
- A vállalat jövőképének, küldetésének és értékeinek meghatározása
- A vállalat átnevezése
- Új szlogen megalkotása
- Márkaidentitás megtervezése (verbális és non-verbális elemek)
- A tökéletes launch megtervezése
- Mérés, nyomkövetés
A rebranding komoly tervezést igényel, aminek nagyon magas idő- és költségvonzata van. Egy-egy rebranding akár egy évbe is beletelhet, főként ha multi vagy nemzetközi vállalatról beszélünk.
A legnagyobb legutóbbi rebranding itthon a Telenor és a Yettel márkaváltása volt.