Perszóna

A perszóna egy megszemélyesített, tulajdonságokkal felruházott képzeletbeli, fiktív vásárló (fogyasztó, felhasználó) vagy vásárlói csoport. A marketingben arra használjuk a perszónákat, hogy megértsük miként viselkednek, miként vásárolnak és fogyasztanak. A célunk, hogy az általunk kínált termékeket és szolgáltatásokat jobbá tegyük.

A perszóna vagy buyer persona tehát a cég ideális vásárlója vagy ügyfele.

A marketingblogger.hu kezdetén én is összeállítottam két perszónát, hogy a kezdeti cikkek kiknek lesznek hasznosak. Ezek a következők voltak:

  1. Középiskolások: vagy érettségi / pályaválasztás előtt állók, akik érdeklődnek a marketing vagy valamilyen gazdasági terület iránt.
  2. Egyetemisták: vagy szakmai gyakorlaton lévők, akik többet kívánnak megtudni vagy gyorsan van szükségük valamilyen információra egy könnyen fogyasztható formában.

Azóta a Marketing Bloggert olvasó perszónák is bővültek, így már többféle perszónának is igyekszem hasznos tartalmakat készíteni.

Visszajelzés

Hasznos volt a cikk?

Kérlek szavazz, hogy még jobbak lehessenek a cikkek! Neked egy gyors kattintás, nekem hatalmas segítség. Minden visszajelzést olvasok. És még az email címed sem kérem el hozzá.

Feliratkozás

Iratkozz fel!

Ha tetszett a cikk, én pedig küldök egy emailt, ha újat írok a témában!

  • A hónap legérdekesebb marketinges újdonsága
  • Azonnal használható produktivitási tippek
  • Bármikor könnyedén leiratkozhatsz