BTL marketing

A BTL marketing (Below The Line) kommunikáció a nem hagyományos médiumokat használó kommunikációs tevékenységeket jelenti. Magyarul vonal alatti eszközöknek nevezzük ezt a csoportosítást.

Mit jelent a BTL marketing?

A BTL marketing (angolul Below The Line) a nem hagyományos médiumokat használó reklámok összefoglaló, csoportosító elnevezése. A Below The Line kifejezést magyarul egyszerűen vonal alatti marketingnek nevezzük és használjuk.

A BTL csatornái, tipikus BTL eszközök:

  • személyes eladás (PS – Personal Delling),
  • vásárlásösztönzés (SP – Sales Promotion),
  • direkt marketing (DM): gerillamarketing, vírusmarketing, postai DM levél, telemarketing,
  • eladáshelyi reklám (POS – Point Of Sale),
  • gerillamarketing
  • PR (Public Relations),
  • promóció,
  • eseménymarketing: kiállítások és vásárok, bármilyen egyéb más támogatás vagy szponzoráció.

A BTL kommunikáció sajátossága, hogy a hirdető felel a kommunikációért, azt személyesen ő végzi, míg az ATL kommunikáció során a hirdető bérli a csatornát.

A BTL marketing célja, hogy a terméket / szolgáltatást közvetlen kapcsolatba hozza a célpiaccal, azaz hogy személyesen kommunikációt alakítson ki a résztvevő felek között. A potenciális ügyfél elsőre nincs is mindig tudatában, hogy értékesítés folyik.

A BTL kommunikáció lényege az, hogy egy közvetlen és személyes kapcsolatot alakítsunk ki a potenciális ügyféllel. Próbáljuk meg bevonni a vevőket a kommunikációba, így direkt visszacsatolást, visszajelzéseket kaphatunk a termékünkről vagy szolgáltatásunkról. Ehhez pedig párbeszédre kell invitálnunk a résztvevőket (például egy vásáron).

A BTL jellemzői:

  • célzott, jól targetálható,
  • minden esetben egyedi,
  • interaktív,
  • azonnali visszajelzést biztosít,
  • személy kommunikációra épít.

A BTL marketingnél fontos megjegyezni, hogy a kommunikációért a hirdető felel, a csatorna általában saját tulajdonában van.

Visszajelzés

Hasznos volt a cikk?

Kérlek szavazz, hogy még jobbak lehessenek a cikkek! Neked egy gyors kattintás, nekem hatalmas segítség. Minden visszajelzést olvasok. És még az email címed sem kérem el hozzá.

Feliratkozás

Iratkozz fel!

Ha tetszett a cikk, én pedig küldök egy emailt, ha újat írok a témában!

  • A hónap legérdekesebb marketinges újdonsága
  • Azonnal használható produktivitási tippek
  • Bármikor könnyedén leiratkozhatsz