ATL kommunikáció

ATL marketing

Az ATL marketing (Above The Line) kommunikáció a hagyományos médiumokat használó kommunikációs tevékenységet jelenti. Magyarul vonal fölötti kommunikációs eszközöknek nevezzük ezt a csoportosítást.

Mit jelent az ATL marketing?

Az ATL marketing (angolul Above The Line) a hagyományos médiumokat használó reklámok összefoglaló, csoportosító elnevezése.

Az Above The Line kifejezést magyarul egyszerűen vonal fölötti marketingnek nevezzük. Ezek alatt tipikusan a tömegmédia csatornákat értjük.

Az ATL csatornái, tipikus ATL kommunikációs eszközök:

  • TV,
  • rádió,
  • újság (bármilyen sajtó),
  • kültéri, külterületeken lévő reklámok (pl. óriásplakátok)
  • járműreklám,
  • beltéri reklám,
  • internetes, online felület,
  • mozi, stb.

Leggyakoribb fajtái az ATL marketingnek:

  • imázs reklám,
  • promóciós-reklám.

Az ATL típusú reklámért a hagyományos értelemben vett kreatív csapat felel a kreatívstratégia részeként. Ha láttál pár részt a Mad Men (Reklámőrültek) című sorozatból, akkor az ő munkájukra gondolj.

Az ATL hirdetések megjelentetéséért általában egy sales house vagy media house felel, rajtuk keresztül fut át a projekt. Vagy ők maguk a reklámfelület, vagy az ügynökségeken keresztül bérlik a piaci szereplők. Tehát a reklámfelület nem a reklámozó tulajdonában van, azt kívülről vásárolja meg.

Az ATL kommunikáció üzenete egyértelmű, mindenki számára nyilvánvaló, hogy reklám.

Hasznos volt a cikk?

Iratkozz fel, ha tetszett a cikk, én pedig küldök egy emailt, ha újat írok a témában! Havi 1 összefoglaló email a következőkkel:

  • A hónap legérdekesebb marketinges újdonsága
  • Azonnal használható produktivitási tippek
  • Nulla reklám és zéró spam
  • Bármikor könnyedén leiratkozhatsz
Az oldal sütiket gyűjt. Miért?