Pull marketing

Pull marketing

A pull marketing stratégia során a vásárlók keresik az információt valamilyen problémájuk / igényük megoldása érdekében.

Mi az a pull marketing?

A pull marketing a push marketing ellentéte.

A pull marketing stratégia során a vásárlók érdeklődnek a vállalatok termékei és szolgáltatásai iránt. Ezért a legtöbb információt gyűjtik (húzzák) az optimális vásárlási döntés meghozatala érdekében.

A pull típusú kampányok során egyértelműen a vásárló van a folyamat középpontjában, hiszen ő húzza ki a piacról a számára szükséges információkat. Ilyenre rengeteg példát lehet látni a hétköznapi élet során is. Gondolj például arra, amikor fogorvoshoz tervezel menni. Egy csomó kérdés felmerül benned.

  • Lyukas a fogad és elkezdett szuvasodni?
  • Vérzik az ínyed fogmosáskor?
  • Érzékeny a fogad a hidegre?
  • Kellemetlen szagú a leheleted?
  • Fáj-e a fogkő-eltávolítás?

Itt egyértelműen információkra van szükséged, hogy megtudd melyik fogorvos melyik szolgáltatása lenne leginkább a hasznodra.

Ilyenkor a vállalat részéről kvázi egy oktatási folyamat játszódik le. El kell tudnia mondania különböző marketingcsatornákon a kommunikáció segítségével, hogy hogyan tudná kielégíteni az igényeidet.

Elsősorban egyáltalán nem akciókról beszélünk, hanem a probléma megoldásáról, a kellő információk összegyűjtéséről. A megoldás pedig egyértelműen a fájdalommentes, egészséges fogsor lesz.

A pull marketing az online marketingben

Az online marketingben egy pull jellegű csatorna a keresőmarketing, ami a fizetett hirdetésekből és az organikus (természetes) találatokból tevődik össze. Előbbiről a PPC, míg utóbbiról a SEO szakemberek gondoskodnak.

Az online térben remekül lehet a pull marketinget és a push marketinget kombinálni és egyszerre használni. Levezetek egy egyszerű folyamatot:

  1. Beírod a Google-be, hogy “fogkő-eltávolítás”.
  2. Lekattintod az első fizetett hirdetést vagy az első organikus találatot.
  3. Találsz valamilyen szöveges anyagot, ami meggyőz a fogkő-eltávolítás szükségességéről.
  4. Eközben lefut a Facebook pixel (ami egy követőkód), így később Facebook hirdetéseket fogsz kapni a fogászattól (ez a remarketing).
  5. A cikk elolvasása során felugró ablakkal vagy hírlevél feliratkozással is találkozhatsz.
  6. Végső soron időpontot foglalsz online vagy telefonon (azonnal vagy egy későbbi időpontban).

Tehát ebben az esetben te kérted az információt, és nem a fogászat tolta rád a fogkő-eltávolítást. Ők nem akartak rátukmálni a szolgáltatásuk igénybevételére, hanem te kerested fel őket.

A pull marketing tulajdonságai:

  • a vásárlóra épít, a bizalom elnyerése a cél,
  • a vásárló problémáit helyezi előtérbe, azokra keres kielégítő megoldást,
  • nem azonnali értékesítést tűz ki célul,
  • kvázi “kineveli” a vásárlót, oktatja, tanítja,
  • hosszútávú stratégiában márkahűséget épít ki.

Tehát összefoglalva a pull marketing a push szöges ellentéte: az indirekt reklámot az érdeklődő felhasználó kéri, nem pedig a cég tolja rá.

Hasznos volt a cikk?

Csabai Ádám

Csabai Ádám

Marketing blogger, SEO specialista, a The Pitch SEO ügynökség SEO elemzője és tanácsadója. Kérdésed van, vagy hibát találtál valahol, esetleg szeretnéd kiegészíteni az egyik cikket valamivel? Dobj egy emailt vagy Messenger üzenetet! Minden üzenetre válaszolok.
Csabai Ádám

Csabai Ádám

Marketing blogger, SEO specialista, a The Pitch SEO ügynökség SEO elemzője és tanácsadója. Kérdésed van, vagy hibát találtál valahol, esetleg szeretnéd kiegészíteni az egyik cikket valamivel? Dobj egy emailt vagy Messenger üzenetet! Minden üzenetre válaszolok.

Ezek is érdekelhetnek

Online marketing

Online marketing

Az online marketing vagy digitális marketing során az internetet használjuk termékeink és szolgáltatásaink népszerűsítésére és értékesítésére.

Bővebben
Niche marketing

Niche marketing

A niche (ejtsd: niss) kifejezést szűk, jól körülhatárolható réspiacokra használjuk, ami elsősorban a KKV szektornak lehet fontos.

Bővebben

Érdekel a marketing?

Iratkozz fel és az elsők között lehetsz, akik megkapják az új anyagot! Csak egy email címet kell megadnod.

Szorít az idő? ⏰

Nincs időd elolvasni? Semmi gond.
Küldd el a cikket emailben magadnak vagy valaki másnak:

Email küldése

Gratulálok! 🎉

Örülök, hogy elolvastad a(z) Pull marketing című cikket! Hasznosnak találtad? Oszd meg mással is, hogy más is tanulni tudjon belőle!
Facebook
LinkedIn