Pull marketing

Pull marketing

A pull marketing stratégia során a vásárlók keresik az információt valamilyen problémájuk / igényük megoldása érdekében.

Mi az a pull marketing?

A pull marketing a push marketing ellentéte.

A pull marketing stratégia során a vásárlók érdeklődnek a vállalatok termékei és szolgáltatásai iránt. Ezért a legtöbb információt gyűjtik (húzzák) az optimális vásárlási döntés meghozatala érdekében.

A pull típusú kampányok során egyértelműen a vásárló van a folyamat középpontjában, hiszen ő húzza ki a piacról a számára szükséges információkat. Ilyenre rengeteg példát lehet látni a hétköznapi élet során is. Gondolj például arra, amikor fogorvoshoz tervezel menni. Egy csomó kérdés felmerül benned.

  • Lyukas a fogad és elkezdett szuvasodni?
  • Vérzik az ínyed fogmosáskor?
  • Érzékeny a fogad a hidegre?
  • Kellemetlen szagú a leheleted?
  • Fáj-e a fogkő-eltávolítás?

Itt egyértelműen információkra van szükséged, hogy megtudd melyik fogorvos melyik szolgáltatása lenne leginkább a hasznodra.

Ilyenkor a vállalat részéről kvázi egy oktatási folyamat játszódik le. El kell tudnia mondania különböző marketingcsatornákon a kommunikáció segítségével, hogy hogyan tudná kielégíteni az igényeidet.

Elsősorban egyáltalán nem akciókról beszélünk, hanem a probléma megoldásáról, a kellő információk összegyűjtéséről. A megoldás pedig egyértelműen a fájdalommentes, egészséges fogsor lesz.

A pull marketing az online marketingben

Az online marketingben egy pull jellegű csatorna a keresőmarketing, ami a fizetett hirdetésekből és az organikus (természetes) találatokból tevődik össze. Előbbiről a PPC, míg utóbbiról a SEO szakemberek gondoskodnak.

Az online térben remekül lehet a pull marketinget és a push marketinget kombinálni és egyszerre használni. Levezetek egy egyszerű folyamatot:

  1. Beírod a Google-be, hogy “fogkő-eltávolítás”.
  2. Lekattintod az első fizetett hirdetést vagy az első organikus találatot.
  3. Találsz valamilyen szöveges anyagot, ami meggyőz a fogkő-eltávolítás szükségességéről.
  4. Eközben lefut a Facebook pixel (ami egy követőkód), így később Facebook hirdetéseket fogsz kapni a fogászattól (ez a remarketing).
  5. A cikk elolvasása során felugró ablakkal vagy hírlevél feliratkozással is találkozhatsz.
  6. Végső soron időpontot foglalsz online vagy telefonon (azonnal vagy egy későbbi időpontban).

Tehát ebben az esetben te kérted az információt, és nem a fogászat tolta rád a fogkő-eltávolítást. Ők nem akartak rátukmálni a szolgáltatásuk igénybevételére, hanem te kerested fel őket.

A pull marketing tulajdonságai:

  • a vásárlóra épít, a bizalom elnyerése a cél,
  • a vásárló problémáit helyezi előtérbe, azokra keres kielégítő megoldást,
  • nem azonnali értékesítést tűz ki célul,
  • kvázi “kineveli” a vásárlót, oktatja, tanítja,
  • hosszútávú stratégiában márkahűséget épít ki.

Tehát összefoglalva a pull marketing a push szöges ellentéte: az indirekt reklámot az érdeklődő felhasználó kéri, nem pedig a cég tolja rá.

Visszajelzés

Hasznos volt a cikk?

Kérlek szavazz, hogy még jobbak lehessenek a cikkek! Neked egy gyors kattintás, nekem hatalmas segítség. Minden visszajelzést olvasok. És még az email címed sem kérem el hozzá.

Feliratkozás

Iratkozz fel!

Ha tetszett a cikk, én pedig küldök egy emailt, ha újat írok a témában!

  • A hónap legérdekesebb marketinges újdonsága
  • Azonnal használható produktivitási tippek
  • Bármikor könnyedén leiratkozhatsz

Iratkozz fel!

Ha tetszett a cikk, én pedig küldök egy emailt, ha újat írok a témában!

  • A hónap legérdekesebb marketinges újdonsága
  • Azonnal használható produktivitási tippek
  • Bármikor könnyedén leiratkozhatsz