PR

A PR (helyesen egyébként kisbetűvel: pr) az angol Public Relations rövidítése, ami röviden egy tudatos, tervszerű, nyilvános kommunikációs tevékenység. A PR során az adott vállalat a nyilvánossággal kommunikál.

A PR jelentése leegyszerűsítve a következő: egy tudatos, tervezett kommunikációs stratégiai tevékenység, ami során a vállalat elér a célcsoportjához.

A PR-t sokan egyszerűen a sajtókapcsolattal, a különféle sajtóközleményekkel, vállalati hírekkel és egyéb publikációkkal azonosítják, de ez így nem adja vissza a teljes képet. A fenti feladatok is a PR feladatok közé tartoznak, de a PR önmagában a vállaltról tudatosan alakított képet kommunikálja a környezete felé, az ügyfelei, vásárlói felé.

Az a fő célja, hogy az adott vállalat építse és megőrizze a (jó)hírnevét, azaz az imázsát.

A Public Relations-t a magyar helyesírás szabályai szerint kisbetűvel: pr-ként írjuk, de sokan használják a szakmában a kapitális változatot: PR. Én is az utóbbit szoktam használni.

Ejtsd: péer (magyarul), piár/píár (angolul).

Az utóbbi valóban jobban hangzik. Én ehhez tartom magam.

A PR eszközei

Hagyományos offline PR eszközök lehetnek a következők:

  • sajtóközlemények, sajtóhírek publikálása a saját csatornákon, illetve vásárolt felületeken
  • szakmai, kutatások, publikációk, esettanulmányok (szintén a fenti két csatorna típuson)
  • szakmai konferenciákon, kiállításokon és egyéb rendezvényeken történő részvétel, szponzoráció
  • saját márkás szponzor termékek, stb.

Az online marketing eszközök használata sokkal fontosabbá, és jól mérhetővé vált manapság:

  • online PR cikkek, megjelenések más weboldalakon, blogokon, magazinokon, hírportálokon (az ár ebben a sorrendben növekszik)
  • online PR megjelenések: bannerek, podcast és rádió PR
  • de a közösségi média együttműködések is ide sorolhatók például az influencerek támogatásával

A PR tehát egy nagyon fontos vállalati tevékenység, de nem szabad összemosni például a marketinggel.

Bill Gates szavait idézve:

Ha csak egy dollárom lenne azt PR-re költeném.

Angolul pedig ez így hangzott:

If I was down to my last dollar, I would spend it on public relations.

PR jelentése
PR jelentése
Visszajelzés

Hasznos volt a cikk?

Kérlek szavazz, hogy még jobbak lehessenek a cikkek! Neked egy gyors kattintás, nekem hatalmas segítség. Minden visszajelzést olvasok. És még az email címed sem kérem el hozzá.

Feliratkozás

Iratkozz fel!

Ha tetszett a cikk, én pedig küldök egy emailt, ha újat írok a témában!

  • A hónap legérdekesebb marketinges újdonsága
  • Azonnal használható produktivitási tippek
  • Bármikor könnyedén leiratkozhatsz