Niche marketing

A niche (ejtsd: niss) kifejezést szűk, jól körülhatárolható réspiacokra használjuk, ami elsősorban a KKV szektornak lehet fontos. A niche marketing tehát egy réspiacra koncentrál a termékfejlesztés és a kommunikáció során.

A niche jelentése

A niche marketing a marketingnek egy olyan szeletével foglalkozik, ami egy egyedi célpiacra, jobb szóval réspiacra összpontosít.

Ahelyett, hogy széles körben mindenkit a célcsoportjának tekintene, csak egy szűk piacra lő. Olyan fogyasztókat céloz meg, akik számára az értékajánlata a lehető legmagasabb színtű, akik a termékének vagy a szolgáltatásának az előnyeit a legjobban kiélvezhetik. A szükségleteiket pedig a lehető legjobban kielégítik.

A niche marketing olyan helyeken “bukkan fel”, ahol jelentkezik a kereslet, de még nincs kellő kínálat. Ezek a rések a multiknak túl kis szeletet jelentenek, ezért elsődlegesen nem érdemes kiszolgálniuk. Ilyenkor a kis- és középvállalkozások foghatnak a lehetőségen.

Egy niche piac a következők szerint általában jól elkülöníthető:

  • Földrajzi terület: pl. nagyvárosokban élők a kisvárosokban vagy falvakban élőktől
  • Demográfiai szempontok
  • Kultúra (viselkedés, életmód, életstílus, tevékenység, szokások)

Tehát összefoglalva:

Mit jelent a niche?

A niche marketing során egy jól definiált piaci szegmenst, piaci rést használunk ki.

Néhány egyszerű példa a niche-re FMCG termékek esetén:

  • gluténmentes liszt
  • vegetáriánus falatkák
  • alkoholmentes sör / koktél
  • natúrbor / must
  • kézműves csokoládé

Niche az online marketingben

A mindennapos munkám során az online marketingen belül keresőoptimalizálással foglalkozom Magyarország piacvezető SEO ügynökségénél. Emellett sok időt fordítok arra, hogy a hagyományos, “klasszikus” marketing terén is folyamatosan fejlesszem magam. Többek között ezért is született ez a blog.

A keresőoptimalizálásban is kiemelt figyelmet fordítunk a niche marketingre. Niche kulcsszavak megtalálásával induló brandeket, szűz honlapokat igen jól fel lehet építeni, hogy az organikus forgalom növekedhessen. A kulcsszókutatás során feltérképezzük azokat a kulcsszavakat, keresési kifejezéseket, amelyekre a versenytársak nem fektetnek nagy hangsúlyt, a felhasználók is ritkábban keresnek, de relevánsak a honlapunk tekintetében.

Ezeknél a kulcsszavaknál szinte egyértelmű a felhasználó keresési szándéka, így pontosan és igen magas minőségben ki tudjuk elégíteni az igényeit. Így pedig versenyelőnyre tudunk szert tenni.

Milyen egy jó niche kulcsszó?

  • alacsonyabb a keresési volumen rá
  • nincsen rá nagy verseny: gyenge minőségű a tartalom, elavult a honlap vagy egyáltalán nem hivatkoznak rá

A niche marketing folyamata

  1. Határozd meg az erősségeidet! Erre tökéletes kiindulás lehet egy SWOT-elemzés elvégzése.
  2. Végezz piackutatást, hogy megismerd az ideális vásárlódat, fogyasztódat!
  3. Ne felejtsd el a célzást! Használj keresőmarketinget (fizetett hirdetéseket és keresőoptimalizálást), hogy célba érjen az üzeneted. Ez pedig hosszú és kitartó munka eredménye, amit a remarketing meghálál majd!
Visszajelzés

Hasznos volt a cikk?

Kérlek szavazz, hogy még jobbak lehessenek a cikkek! Neked egy gyors kattintás, nekem hatalmas segítség. Minden visszajelzést olvasok. És még az email címed sem kérem el hozzá.

Feliratkozás

Iratkozz fel!

Ha tetszett a cikk, én pedig küldök egy emailt, ha újat írok a témában!

  • A hónap legérdekesebb marketinges újdonsága
  • Azonnal használható produktivitási tippek
  • Bármikor könnyedén leiratkozhatsz