Niche marketing

Niche marketing

A niche (ejtsd: niss) kifejezést szűk, jól körülhatárolható réspiacokra használjuk, ami elsősorban a KKV szektornak lehet fontos.

A niche marketing jelentése

A niche marketing a marketingnek egy olyan szeletével foglalkozik, ami egy egyedi célpiacra, jobb szóval réspiacra összpontosít.

Ahelyett, hogy széles körben mindenkit a célcsoportjának tekintene, csak egy szűk piacra lő. Olyan fogyasztókat céloz meg, akik számára az értékajánlata a lehető legmagasabb színtű, akik a termékének vagy a szolgáltatásának az előnyeit a legjobban kiélvezhetik. A szükségleteiket a lehető legjobban kielégítik.

A niche marketing olyan helyeken “bukkan fel”, ahol jelentkezik a kereslet, de még nincs kellő kínálat. Ezek a rések a multiknak túl kis szeletet jelentenek, ezért elsődlegesen nem érdemes kiszolgálniuk. Ilyenkor a kis- és középvállalkozások foghatnak a lehetőségen.

Egy niche piac a következők szerint általában jól elkülöníthető:

  • Földrajzi terület: pl. nagyvárosokban élők a kisvárásokban vagy falvakban élőktől
  • Demográfiai szempontok
  • Kultúra (viselkedés, életmód, életstílus, tevékenység, szokások)

Tehát összefoglalva:

Mi a niche marketing?

A niche marketing során egy jól definiált piaci szegmenst, piaci rést használunk ki.

Néhány egyszerű példa a niche-re FMCG termékek esetén:

  • gluténmentes liszt
  • vegetáriánus falatkák
  • alkoholmentes sör / koktél

Niche az online marketingben

A mindennapos munkám során az online marketingen belül keresőoptimalizálással foglalkozom Magyarország piacvezető SEO ügynökségénél. Emellett sok időt fordítok arra, hogy a hagyományos, “klasszikus” marketing terén is folyamatosan fejlesszem magam. Többek között ezért is született ez a blog.

A keresőoptimalizálásban is kiemelt figyelmet fordítunk a niche marketingre. Niche kulcsszavak megtalálásával induló brandeket, szűz honlapokat igen jól fel lehet építeni, hogy az organikus forgalom növekedhessen. A kulcsszókutatás során feltérképezzük azokat a kulcsszavakat, keresési kifejezéseket, amelyekre a versenytársak nem fektetnek nagy hangsúlyt, a felhasználók is ritkábban keresnek, de relevánsak a honlapunk tekintetében.

Ezeknél a kulcsszavaknál szinte egyértelmű a felhasználó keresési szándéka, így pontosan és igen magas minőségben ki tudjuk elégíteni az igényeit. Így pedig versenyelőnyre tudunk szert tenni.

Milyen egy jó niche kulcsszó?

  • alacsonyabb a keresési volumen rá
  • nincsen rá nagy verseny: gyenge minőségű a tartalom, elavult a honlap vagy egyáltalán nem hivatkoznak rá

A niche marketing folyamata

  1. Határozd meg az erősségeidet! Erre tökéletes kiindulás lehet egy SWOT-elemzés elvégzése.
  2. Végezz piackutatást, hogy megismerd az ideális vásárlódat, fogyasztódat!
  3. Ne felejtsd el a célzást! Használj keresőmarketinget (fizetett hirdetéseket és keresőoptimalizálást), hogy célba érjen az üzeneted. Ez pedig hosszú és kitartó munka eredménye, amit a remarketing meghálál majd!

Hasznos volt a cikk?

Csabai Ádám

Csabai Ádám

Marketing blogger, SEO specialista, a The Pitch SEO ügynökség SEO elemzője és tanácsadója. Kérdésed van, vagy hibát találtál valahol, esetleg szeretnéd kiegészíteni az egyik cikket valamivel? Dobj egy emailt vagy Messenger üzenetet! Minden üzenetre válaszolok.
Csabai Ádám

Csabai Ádám

Marketing blogger, SEO specialista, a The Pitch SEO ügynökség SEO elemzője és tanácsadója. Kérdésed van, vagy hibát találtál valahol, esetleg szeretnéd kiegészíteni az egyik cikket valamivel? Dobj egy emailt vagy Messenger üzenetet! Minden üzenetre válaszolok.

Ezek is érdekelhetnek

Online marketing

Online marketing

Az online marketing vagy digitális marketing során az internetet használjuk termékeink és szolgáltatásaink népszerűsítésére és értékesítésére.

Bővebben
Niche marketing

Niche marketing

A niche (ejtsd: niss) kifejezést szűk, jól körülhatárolható réspiacokra használjuk, ami elsősorban a KKV szektornak lehet fontos.

Bővebben

Érdekel a marketing?

Iratkozz fel és az elsők között lehetsz, akik megkapják az új anyagot! Csak egy email címet kell megadnod.

Szorít az idő? ⏰

Nincs időd elolvasni? Semmi gond.
Küldd el a cikket emailben magadnak vagy valaki másnak:

Email küldése

Gratulálok! 🎉

Örülök, hogy elolvastad a(z) Niche marketing című cikket! Hasznosnak találtad? Oszd meg mással is, hogy más is tanulni tudjon belőle!
Facebook
LinkedIn