Marketing eszközök A-tól Z-ig

Melyek a leghatékonyabb offline (azaz hagyományos) és online vagy digitális marketing eszközök? Ez a cikk erről szól és folyamatosan bővül.

Marketing eszközök felsorolása

Milyen marketing eszközök léteznek?

Rengeteg féle offline (azaz hagyományos) és online marketing csatorna és eszköz létezik. Ebben a bejegyzésben összegyűjtjük azokat a marketing eszközöket és ágazatokat, amelyekkel még mindig érdemes foglalkoznod.

Ez a gyűjtemény abban próbál neked segíteni, hogy a különböző marketing eszközök rendszerezése után, azokat el tudd később sajátítani, és könnyedén tudd alkalmazni a mindennapos munkavégzés során. Így jobb marketingstratégiád lesz, mint a versenytársadnak.

Ha pedig tovább szeretnéd képezni magad a szakmában, akkor érdemes elmélyedned abban, hogy milyen területei is vannak a marketingnek.

Hiányzik valami? Nem találtad meg, amit kerestél? Jelezd bátran, és bővítjük a listát!

Offline marketing eszközök

A marketing eszközöket szeretem kétfelé csoportosítani: offline, azaz a hagyományos / klasszikus eszköztárra és az online vagy digitális marketingre. Mindkét csoport más-más beállítottságot és stratégiát igényel. Kezdjük a klasszikus eszközökkel.

  • Direkt marketing: Direkt, személyes kapcsolaton alapú marketingtevékenység és sales (része a telemarketing, a levél, stb.)
  • Telemarketing: elsősorban piackutatásra, ügyfél elégedettség felmérésre használatos tevékenység
  • Postai DM levél: postai úton történő reklámozás
  • CRM rendszer: ügyfélkapcsolatok kezelése szolgáló rendszer
  • Rádió: országos és helyi rádiócsatornákon történő audió reklámozás
  • Tévéreklám: országos és helyi televízió csatornák műsoridejét megzavaró reklámozás
  • Reklámtábla, óriásplakát: a vizuális kommunikáció leglátványosabb eszköze kültéren vagy beltéren
  • Eladáshelyi reklám (POS): olyan reklámozási formák, amelyek a vevőt az értékesítés helyén (például az üzletben) célozzák meg szórólapokkal, katalógusokkal, táblákkal, kóstoltatással, hangosbemondással, stb.
  • Kiállítások, rendezvények, vásárok: a termékek + szolgáltatások bemutatására és a személyes kapcsolatra épülő komplex marketingkommunikáció
  • Stb.

Online marketing eszközök

Az elmúlt években hatalmas átalakuláson ment keresztül a marketing ipar, ami jelenleg is tart. A promóciós eszközök egy része az online térbe költözött vagy átalakult. Erről és az online marketing eszközeiről a linkre kattintva olvashatsz bővebben.

  • Weboldal: egy minőségi weboldal egy modern vállalkozás alapja, nem beszélve a webáruházakról.
  • Tartalommarketing: content is king, azaz a tartalom a király. Ez arra utal, hogy a “rátukmáló” marketing helyett értéket adjunk: gondolj a YouTube videókra, tanulságos blogposztokra, stb.
  • Email marketing: az email marketing még mindig nem halott, ha jól használjuk igazán jó csatornaként fog működni. Ár / érték arányban szinte verhetetlen.
  • Keresőoptimalizálás (SEO): ha már van egy jól működő, mai trendeknek megfelelő weboldalunk, akkor azt is szeretnénk, ha a különböző keresőmotorok (pl. Google) által meg is találnák a felhasználók. Na a keresőoptimalizálás pont ebben segít, hogy bizonyos kulcsszavakra a top találatok között helyezkedjünk el tartalmainkkal.
  • Fizetett hirdetések (PPC): ha gyors eredményekre vágyunk, akkor érdemes kattintás alapú fizetett hirdetéseket is bevetni a különböző platformokon (Google Ads, Facebook & Instagram Ads, YouTube, LinkedIn, Twitter stb.)
  • Közösségi média marketing (SMM): a közösségi média marketinget szerintem nem kell külön bemutatnom: ide tartozik az összes közösségi platformon végzett marketingtevékenység. Manapság a fiatalok körében pl. az Instagram és a TikTok tör előre.
  • Online PR és influencer marketing: véleményvezérek mindig is voltak a klasszikus marketing során is, de ma már influencereknek nevezzük őket.
  • Stb.

FYI: egy ilyen lista összeállítása nem kis feladat, ezért folyamatosan bővítem és részletezem. Ha hibát, hiányosságot találsz, kérlek jelezd!

Hasznos volt a cikk?

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Érdekel a marketing?

Iratkozz fel és az elsők között lehetsz, akik megkapják az új anyagot! Csak egy email címet kell megadnod.

Porter modell

Porter modell: az öt erő

Az iparági versenyt 5 tényező (azaz öt erő) alapján határozza meg Porter modellje. Nézzük milyen fontos elemei vannak ennek a közgazdaságtani elemzésnek.

Primer kutatás

A primer kutatás jelentése és fajtái

Mit jelent a primer kutatás, és melyek a primer adatok? Ebben a cikkben összefoglaltam a marketingkutatás
primer adatfelvételi módszereit, jellemzőit és felhasználási körülményeit.

Szekunder kutatás

A szekunder kutatás fogalma és használata

Mit jelent a szekunder kutatás és melyek pontosan a szekunder adatok? Ebben a cikkben a marketingkutatás lépéseként megnézzük a szekunder (azaz másodlagos) kutatás jellemzőit és felhasználási körülményeit.

Szorít az idő? ⏰

Nincs időd elolvasni? Semmi gond.
Küldd el a cikket emailben magadnak vagy valaki másnak:

Email küldése
A weboldal sütiket gyűjt. Miért?