Marketing eszközök felsorolása
Milyen marketing eszközök léteznek?
Rengeteg féle offline (azaz hagyományos) és online marketing csatorna és eszköz létezik. Ebben a bejegyzésben összegyűjtöm azokat a marketing eszközöket és ágazatokat, amelyekkel még mindig érdemes foglalkoznod.
Ez a gyűjtemény abban próbál neked segíteni, hogy a különböző marketing eszközök rendszerezése után, azokat el tudd később sajátítani, és könnyedén tudd alkalmazni a mindennapos munkavégzés során. Így jobb marketingstratégiád lesz, mint a versenytársadnak.
Ha pedig tovább szeretnéd képezni magad a szakmában, akkor érdemes elmélyedned abban, hogy milyen területei is vannak a marketingnek.
Hiányzik valami? Nem találtad meg, amit kerestél? Jelezd bátran, és bővítem a listát!
Offline marketing eszközök
A marketing eszközöket szeretem kétféle módon csoportosítani: offline, azaz a hagyományos / klasszikus eszköztárra és az online vagy digitális marketingre. Mindkét csoport más-más beállítottságot és stratégiát igényel. Kezdjük a klasszikus eszközökkel.
- Direkt marketing: Direkt, személyes kapcsolaton alapú marketingtevékenység és sales (része a telemarketing, a levél, stb.).
- Telemarketing: elsősorban piackutatásra, ügyfél elégedettség felmérésre használatos tevékenység
- Postai DM levél: postai úton történő reklámozás.
- CRM rendszer: ügyfélkapcsolatok kezelésére szolgáló rendszer.
- Rádió: országos és helyi rádiócsatornákon történő audió reklámozás.
- Tévéreklám: országos és helyi televízió csatornák műsoridejét megzavaró reklámozás.
- Reklámtábla, óriásplakát: a vizuális kommunikáció leglátványosabb eszköze kültéren vagy beltéren.
- Eladáshelyi reklám (POS): olyan reklámozási formák, amelyek a vevőt az értékesítés helyén (például az üzletben) célozzák meg szórólapokkal, katalógusokkal, táblákkal, kóstoltatással, hangosbemondással.
- Kiállítások, rendezvények, vásárok: a termékek + szolgáltatások bemutatására és a személyes kapcsolatra épülő komplex marketingkommunikáció.
Online marketing eszközök
Az elmúlt években hatalmas átalakuláson ment keresztül a marketing ipar. A promóciós eszközök egy része az online térbe költözött vagy átalakult. Erről és az online marketing eszközeiről a linkre kattintva olvashatsz bővebben.
Weboldal
Egy minőségi weboldal egy modern vállalkozás alapja, nem beszélve a webáruházakról.
- WordPress és WooCommerce
- Shopify
- Ghost
- Shoprenter
Email marketing
Az email marketing még mindig nem halott, ha jól használjuk igazán jó csatornaként fog működni. Ár / érték arányban szinte verhetetlen.
- MailChimp
- MailerLite
Tartalommarketing
Content is king, azaz a tartalom a király. Ez arra utal, hogy a “rátukmáló” marketing helyett értéket adjunk: gondolj a YouTube videókra, tanulságos blogposztokra, stb.
Keresőoptimalizálás (SEO)
Ha már van egy jól működő, mai trendeknek megfelelő weboldalunk, akkor azt is szeretnénk, ha a különböző keresőmotorok (pl. Google) által meg is találnák a felhasználók. Na a keresőoptimalizálás pont ebben segít, hogy bizonyos kulcsszavakra a top találatok között helyezkedjünk el tartalmainkkal.
- Ubersuggest
- KeywordTool
- Ahrefs
- MOZ
- SEMrush
- Rank Tracker (Link Assistant)
- Website Auditor (Link Assistant)
- Screaming Frog
Fizetett hirdetések (PPC)
Ha gyors eredményekre vágyunk, akkor érdemes kattintás alapú fizetett hirdetéseket is bevetni a különböző platformokon (Google Ads, Facebook & Instagram Ads, YouTube, LinkedIn, Twitter stb.)
Közösségi média marketing (SMM)
A közösségi média marketinget szerintem nem kell külön bemutatnom: ide tartozik az összes közösségi platformon végzett marketingtevékenység. Manapság a fiatalok körében pl. az Instagram és a TikTok tör előre.
Online PR és influencer marketing
Véleményvezérek mindig is voltak a klasszikus marketing során is, de ma már influencereknek nevezzük őket.
- FYI: egy ilyen lista összeállítása nem kis feladat, ezért folyamatosan bővítem és részletezem az egyes eszközöket.