Marketing eszközök A-tól Z-ig

Melyek a leghatékonyabb offline (azaz hagyományos) és online vagy digitális marketing eszközök? Ez a cikk erről szól és folyamatosan bővül.

Milyen marketing eszközök léteznek?

Rengeteg féle offline (azaz hagyományos) és online marketing csatorna és eszköz létezik. Ebben a bejegyzésben összegyűjtjük azokat a marketing eszközöket és ágazatokat, amelyekkel még mindig érdemes foglalkoznod.

Ez a gyűjtemény abban próbál neked segíteni, hogy a különböző marketing eszközök rendszerezése után, azokat el tudd később sajátítani, és könnyedén tudd alkalmazni a mindennapos munkavégzés során. Így jobb marketingstratégiád lesz, mint a versenytársadnak.

Ha pedig tovább szeretnéd képezni magad a szakmában, akkor érdemes elmélyedned abban, hogy milyen területei is vannak a marketingnek.

Hiányzik valami? Nem találtad meg, amit kerestél? Jelezd bátran, és bővítjük a listát!

Offline marketing eszközök

A marketing eszközöket szeretem kétfelé csoportosítani: offline, azaz a hagyományos / klasszikus eszköztárra és az online vagy digitális marketingre. Mindkét csoport más-más beállítottságot és stratégiát igényel. Kezdjük a klasszikus eszközökkel.

  • Direkt marketing: Direkt, személyes kapcsolaton alapú marketingtevékenység és sales (része a telemarketing, a levél, stb.)
  • Telemarketing: elsősorban piackutatásra, ügyfél elégedettség felmérésre használatos tevékenység
  • Postai DM levél: postai úton történő reklámozás
  • CRM rendszer: ügyfélkapcsolatok kezelése szolgáló rendszer
  • Rádió: országos és helyi rádiócsatornákon történő audió reklámozás
  • Tévéreklám: országos és helyi televízió csatornák műsoridejét megzavaró reklámozás
  • Reklámtábla, óriásplakát: a vizuális kommunikáció leglátványosabb eszköze kültéren vagy beltéren
  • Eladáshelyi reklám (POS): olyan reklámozási formák, amelyek a vevőt az értékesítés helyén (például az üzletben) célozzák meg szórólapokkal, katalógusokkal, táblákkal, kóstoltatással, hangosbemondással, stb.
  • Kiállítások, rendezvények, vásárok: a termékek + szolgáltatások bemutatására és a személyes kapcsolatra épülő komplex marketingkommunikáció
  • Stb.

Online marketing eszközök

Az elmúlt években hatalmas átalakuláson ment keresztül a marketing ipar, ami jelenleg is tart. A promóciós eszközök egy része az online térbe költözött vagy átalakult. Erről és az online marketing eszközeiről a linkre kattintva olvashatsz bővebben.

  • Weboldal: egy minőségi weboldal egy modern vállalkozás alapja, nem beszélve a webáruházakról.
  • Tartalommarketing: content is king, azaz a tartalom a király. Ez arra utal, hogy a “rátukmáló” marketing helyett értéket adjunk: gondolj a YouTube videókra, tanulságos blogposztokra, stb.
  • Email marketing: az email marketing még mindig nem halott, ha jól használjuk igazán jó csatornaként fog működni. Ár / érték arányban szinte verhetetlen.
  • Keresőoptimalizálás (SEO): ha már van egy jól működő, mai trendeknek megfelelő weboldalunk, akkor azt is szeretnénk, ha a különböző keresőmotorok (pl. Google) által meg is találnák a felhasználók. Na a keresőoptimalizálás pont ebben segít, hogy bizonyos kulcsszavakra a top találatok között helyezkedjünk el tartalmainkkal.
  • Fizetett hirdetések (PPC): ha gyors eredményekre vágyunk, akkor érdemes kattintás alapú fizetett hirdetéseket is bevetni a különböző platformokon (Google Ads, Facebook & Instagram Ads, YouTube, LinkedIn, Twitter stb.)
  • Közösségi média marketing (SMM): a közösségi média marketinget szerintem nem kell külön bemutatnom: ide tartozik az összes közösségi platformon végzett marketingtevékenység. Manapság a fiatalok körében pl. az Instagram és a TikTok tör előre.
  • Online PR és influencer marketing: véleményvezérek mindig is voltak a klasszikus marketing során is, de ma már influencereknek nevezzük őket.
  • Stb.

FYI: egy ilyen lista összeállítása nem kis feladat, ezért folyamatosan bővítem és részletezem. Ha hibát, hiányosságot találsz, kérlek jelezd!

Hasznos volt a cikk?

Csabai Ádám

Csabai Ádám

Marketing blogger, SEO specialista, a The Pitch SEO ügynökség SEO elemzője és tanácsadója. Kérdésed van, vagy hibát találtál valahol, esetleg szeretnéd kiegészíteni az egyik cikket valamivel? Dobj egy emailt vagy Messenger üzenetet! Minden üzenetre válaszolok.
Csabai Ádám

Csabai Ádám

Marketing blogger, SEO specialista, a The Pitch SEO ügynökség SEO elemzője és tanácsadója. Kérdésed van, vagy hibát találtál valahol, esetleg szeretnéd kiegészíteni az egyik cikket valamivel? Dobj egy emailt vagy Messenger üzenetet! Minden üzenetre válaszolok.

Érdekel a marketing?

Iratkozz fel és az elsők között lehetsz, akik megkapják az új anyagot! Csak egy email címet kell megadnod.

Ezek is érdekelhetnek

Primer kutatás
Csabai Ádám

A primer kutatás jelentése és fajtái

Mit jelent a primer kutatás, és melyek a primer adatok? Ebben a cikkben összefoglaltam a marketingkutatás
primer adatfelvételi módszereit, jellemzőit és felhasználási körülményeit.

Szekunder kutatás
Csabai Ádám

A szekunder kutatás fogalma és használata

Mit jelent a szekunder kutatás és melyek pontosan a szekunder adatok? Ebben a cikkben a marketingkutatás lépéseként megnézzük a szekunder (azaz másodlagos) kutatás jellemzőit és felhasználási körülményeit.

4C modell
Csabai Ádám

4C modell vs. 4P a marketing mixben

A 4C modell a marketing mix kialakítása során a fogyasztót helyezi előtérbe a cég helyett. Röviden szöges ellentéte a 4P-nek. De mi a logika mögötte és hogyan kapcsolódik a 4P-hez?

Szorít az idő? ⏰

Nincs időd elolvasni? Semmi gond.
Küldd el a cikket emailben magadnak vagy valaki másnak:

Email küldése

Gratulálok! 🎉

Örülök, hogy elolvastad a(z) Marketing eszközök A-tól Z-ig című cikket! Hasznosnak találtad? Oszd meg mással is, hogy más is tanulni tudjon belőle!
Facebook
LinkedIn