Marketing eszközök

Marketing eszközök A-tól Z-ig

Melyek a leghatékonyabb offline (azaz hagyományos) és online vagy digitális marketing eszközök? Ez a cikk erről szól és folyamatosan bővül.

Marketing eszközök felsorolása

Milyen marketing eszközök léteznek?

Rengeteg féle offline (azaz hagyományos) és online marketing csatorna és eszköz létezik. Ebben a bejegyzésben összegyűjtöm azokat a marketing eszközöket és ágazatokat, amelyekkel még mindig érdemes foglalkoznod.

Ez a gyűjtemény abban próbál neked segíteni, hogy a különböző marketing eszközök rendszerezése után, azokat el tudd később sajátítani, és könnyedén tudd alkalmazni a mindennapos munkavégzés során. Így jobb marketingstratégiád lesz, mint a versenytársadnak.

Ha pedig tovább szeretnéd képezni magad a szakmában, akkor érdemes elmélyedned abban, hogy milyen területei is vannak a marketingnek.

Hiányzik valami? Nem találtad meg, amit kerestél? Jelezd bátran, és bővítem a listát!

Offline marketing eszközök

A marketing eszközöket szeretem kétféle módon csoportosítani: offline, azaz a hagyományos / klasszikus eszköztárra és az online vagy digitális marketingre. Mindkét csoport más-más beállítottságot és stratégiát igényel. Kezdjük a klasszikus eszközökkel.

  • Direkt marketing: Direkt, személyes kapcsolaton alapú marketingtevékenység és sales (része a telemarketing, a levél, stb.).
  • Telemarketing: elsősorban piackutatásra, ügyfél elégedettség felmérésre használatos tevékenység
  • Postai DM levél: postai úton történő reklámozás.
  • CRM rendszer: ügyfélkapcsolatok kezelésére szolgáló rendszer.
  • Rádió: országos és helyi rádiócsatornákon történő audió reklámozás.
  • Tévéreklám: országos és helyi televízió csatornák műsoridejét megzavaró reklámozás.
  • Reklámtábla, óriásplakát: a vizuális kommunikáció leglátványosabb eszköze kültéren vagy beltéren.
  • Eladáshelyi reklám (POS): olyan reklámozási formák, amelyek a vevőt az értékesítés helyén (például az üzletben) célozzák meg szórólapokkal, katalógusokkal, táblákkal, kóstoltatással, hangosbemondással.
  • Kiállítások, rendezvények, vásárok: a termékek + szolgáltatások bemutatására és a személyes kapcsolatra épülő komplex marketingkommunikáció.

Online marketing eszközök

Az elmúlt években hatalmas átalakuláson ment keresztül a marketing ipar. A promóciós eszközök egy része az online térbe költözött vagy átalakult. Erről és az online marketing eszközeiről a linkre kattintva olvashatsz bővebben.

Weboldal

Egy minőségi weboldal egy modern vállalkozás alapja, nem beszélve a webáruházakról.

  • WordPress és WooCommerce
  • Shopify
  • Ghost
  • Shoprenter

Email marketing

Az email marketing még mindig nem halott, ha jól használjuk igazán jó csatornaként fog működni. Ár / érték arányban szinte verhetetlen.

  • MailChimp
  • MailerLite

Tartalommarketing

Content is king, azaz a tartalom a király. Ez arra utal, hogy a “rátukmáló” marketing helyett értéket adjunk: gondolj a YouTube videókra, tanulságos blogposztokra, stb.

Keresőoptimalizálás (SEO)

Ha már van egy jól működő, mai trendeknek megfelelő weboldalunk, akkor azt is szeretnénk, ha a különböző keresőmotorok (pl. Google) által meg is találnák a felhasználók. Na a keresőoptimalizálás pont ebben segít, hogy bizonyos kulcsszavakra a top találatok között helyezkedjünk el tartalmainkkal.

  • Ubersuggest
  • KeywordTool
  • Ahrefs
  • MOZ
  • SEMrush
  • Rank Tracker (Link Assistant)
  • Website Auditor (Link Assistant)
  • Screaming Frog

Fizetett hirdetések (PPC)

Ha gyors eredményekre vágyunk, akkor érdemes kattintás alapú fizetett hirdetéseket is bevetni a különböző platformokon (Google Ads, Facebook & Instagram Ads, YouTube, LinkedIn, Twitter stb.)

Közösségi média marketing (SMM)

A közösségi média marketinget szerintem nem kell külön bemutatnom: ide tartozik az összes közösségi platformon végzett marketingtevékenység. Manapság a fiatalok körében pl. az Instagram és a TikTok tör előre.

Online PR és influencer marketing

Véleményvezérek mindig is voltak a klasszikus marketing során is, de ma már influencereknek nevezzük őket.

  • FYI: egy ilyen lista összeállítása nem kis feladat, ezért folyamatosan bővítem és részletezem az egyes eszközöket.

Hasznos volt a cikk?

Iratkozz fel, ha tetszett a cikk, én pedig küldök egy emailt, ha újat írok a témában! Havi 1 összefoglaló email a következőkkel:

  • A hónap legérdekesebb marketinges újdonsága
  • Azonnal használható produktivitási tippek
  • Nulla reklám és zéró spam
  • Bármikor könnyedén leiratkozhatsz
Az oldal sütiket gyűjt. Miért?