Csabai Ádám

Marketing blogger, SEO specialista, a The Pitch SEO ügynökség SEO elemzője és tanácsadója. Kérdésed van, vagy hibát találtál valahol, esetleg szeretnéd kiegészíteni az egyik cikket valamivel? Dobj egy emailt vagy Messenger üzenetet! Minden üzenetre válaszolok.
Marketing eszközök
Csabai Ádám

Marketing eszközök A-tól Z-ig

Melyek a leghatékonyabb offline (azaz hagyományos) és online vagy digitális marketing eszközök? Ez a cikk erről szól és folyamatosan bővül.

Primer kutatás
Csabai Ádám

A primer kutatás jelentése és fajtái

Mit jelent a primer kutatás, és melyek a primer adatok? Ebben a cikkben összefoglaltam a marketingkutatás
primer adatfelvételi módszereit, jellemzőit és felhasználási körülményeit.

Szekunder kutatás
Csabai Ádám

A szekunder kutatás fogalma és használata

Mit jelent a szekunder kutatás és melyek pontosan a szekunder adatok? Ebben a cikkben a marketingkutatás lépéseként megnézzük a szekunder (azaz másodlagos) kutatás jellemzőit és felhasználási körülményeit.

4C modell
Csabai Ádám

4C modell vs. 4P a marketing mixben

A 4C modell a marketing mix kialakítása során a fogyasztót helyezi előtérbe a cég helyett. Röviden szöges ellentéte a 4P-nek. De mi a logika mögötte és hogyan kapcsolódik a 4P-hez?

Marketing mix
Csabai Ádám

A marketing mix elemei: 4P és 7P jelentése

A marketing mix a szakmánk egyik alapfogalma, vagy sokkal inkább alaptétele, amit minden marketinges álmából felkelve is képes felsorolni. A klasszikus csoportosítás szerint négy eleme van, de ebben a cikkben legalább még ennyit végigveszünk.

Marketing mentorálás
Csabai Ádám

Marketing mentorálás és tanácsadás

Felkértek, hogy legyek marketing mentor egy középiskolásoknak szóló tehetséggondozó programsorozaton. Röviden összefoglaltam, hogy miről szól ez a program és miért is éri meg jelentkezned, ha érdekel a marketing szakma.

Szolgáltatás
Csabai Ádám

A szolgáltatás fogalma, azaz a tercier szektor

A szolgáltatásmarketing alapjaihoz hozzátartozik, hogy tudjuk csoportosítani és jellemezni a szolgáltatásunkat, hogy el tudjuk helyezni a piacon. Így végezhetünk eredményesebb marketingtevékenységet, mint a versenytársaink.

Kvalitatív kutatás, kvantitatív kutatás
Csabai Ádám

A kvalitatív és kvantitatív kutatás módszertana

A piackutatás során alapvetően kétféle módszert különböztetünk meg: a kvalitatív és a kvantitatív kutatási módszert. Ebben a leckében ezeket hasonlítjuk össze, megnézzük mi a lényegi különbség a két módszertan között.