B2C jelentése

B2C marketing

A B2C marketing (Business to Consumer) során a vállalatok közvetlenül a fogyasztóknak értékesítenek. B2C kommunikáció során a cégek a vásárlóik attitűdjéhez tervezik stratégiájukat.

A B2C jelentése

A B2C marketing (angolul Business to Consumer) során a vállalatok közvetlenül a fogyasztóknak értékesítik termékeiket vagy szolgáltatásaikat. Röviden ez a fogyasztói piac.

A B2C kommunikáció a klasszikus reklámozás alapja. Egy vállalat marketingkommunikációs kampányba kezd, hogy termékeit vagy szolgáltatásait értékesíthesse közvetlenül a fogyasztók felé más közbülső szereplők kihagyásával. Tehát a B2B marketing (Business to Business) ellentetéte.

B2C piacon tevékenykedik az a vállalkozás, aki magánszemélyeknek (végfelhasználóknak és fogyasztóknak) kínálja fel termékeit, illetve szolgáltatásait. Ebből egyértelműen következik, hogy a B2B piacon két vállalat kommunikál egymással a különböző marketingeszközök segítségével.

A B2C marketing során a célpiac a terméket / szolgáltatást igénybe vevő fogyasztó. A fogyasztókat tömegkommunikációval érik el ATL, illetve BTL marketingeszközök felhasználásával. A kommunikáció perszonalizálására (egyénre szabására) találták ki a különböző CRM rendszereket, amivel növelhető és hatékonyabbá tehető az értékesítés.

A fogyasztó vásárlási szándékát elsősorban a szükségleteinek kielégítése vezérli (erről bővebben a Maslow-piramis kapcsán írtam). Tehát azért fog gyakran gyorsan fogyó FMCG termékeket (például háztartási élelmiszereket, stb.) vásárolni, mert egyszerűen szüksége van rá. Nem hajtja nyereségvágy, nem értékesíti tovább a megvásárolt terméket, illetve nem teszi rá a maga hasznát egy szolgáltatásra.

Ezzel szemben a B2B piacon a termékek és szolgáltatások továbbértékesítése a cél a profit érdekében. A vállalatok tehát viszonteladóként lépnek be az “egyenletbe”.

Visszajelzés

Hasznos volt a cikk?

Kérlek szavazz, hogy még jobbak lehessenek a cikkek! Neked egy gyors kattintás, nekem hatalmas segítség. Minden visszajelzést olvasok. És még az email címed sem kérem el hozzá.

Feliratkozás

Iratkozz fel!

Ha tetszett a cikk, én pedig küldök egy emailt, ha újat írok a témában!

  • A hónap legérdekesebb marketinges újdonsága
  • Azonnal használható produktivitási tippek
  • Bármikor könnyedén leiratkozhatsz

Iratkozz fel!

Ha tetszett a cikk, én pedig küldök egy emailt, ha újat írok a témában!

  • A hónap legérdekesebb marketinges újdonsága
  • Azonnal használható produktivitási tippek
  • Bármikor könnyedén leiratkozhatsz